BIMBA

MBA活动

5月15日 | MBA讲坛:下一代企业风投(北京)


Time: 19:00-21:00, May 15, 2019  Wed

Venue: Langrun Garden, Peking University

Topic: The next generation of Corporate Venture Capital

Content:

1. The rise of China in CVC

2. The sharp increase in CVC entities worldwide

3. The importance of having a strategy for minority investments (as opposed to “build your own business” or “acquire a new business”)

4. Finding technology vs. finding new business models

5. What talent are required to tackle the challenges of CVC

Language: English

Sign Up: Click here or to scan the following QR code.

515

About the Speaker

Markus Solibieda  巴斯夫创投董事总经理

嘉宾照片 - 副本

Mr. Markus Solibieda has been working as an investor and entrepreneur in the private equity and venture capital business since 1995. In his role as an investor, Mr. Solibieda sees himself as an idea-initiator and coach for entrepreneurs and managers whom he works with. He joined BASF Venture Capital GmbH as a Managing Director in 2016, with 20 years of investment experience already. Following his international studies in Business Administration in Germany, France and the US, he started his career in the private equity and venture capital division of Deutsche Bank (now independent). Mr. Solibieda executed growth capital and private equity transactions for Advent International and 3i, then subsequently co-founded Baigo Capital. As a shareholder and CFO, he led the IPO of ACG, a smart-card, RFID-technology-driven and semi-conductor component manufacturer. Before taking over responsibilities at BASF Venture Capital, Mr. Solibieda was in the Frankfurt office of Mandarin Capital and led venture capital investment, growth capital investment and private equity investment.

1995年以来,马库斯·索利比达先生一直是各大私募股权公司和风险投资公司的投资人和创业者。作为投资人,索利比达先生不但为企业出谋划策,还为一起共事的企业家和经理提供专业的培训。在2016年加入巴斯夫创业投资部门并担任董事总经理之前,他已经拥有20年的投资经验。在德国、法国和美国的工商管理专业学习后,他在德意志银行私募股权和风险投资部门(现已独立出德意志银行)开始了他的职业生涯。马库斯带领安宏资本和3i资本完成了成长型投资和私募股权投资,并随后共同创立Baigp Capital。作为股东和首席财务官,他领导了智能卡公司ACG的股票首次公开发行。在接管巴斯夫创业投资部门之前,马库斯是曼达林基金的执行合伙人,并领导一级市场投资,包括风险投资、成长型投资和私募股权投资。

点评:谢绚丽教授

c4dfbbc2c8

谢绚丽博士现担任北京大学国家发展研究院管理学副教授,兼任北京大学互联网金融中心高级研究员。她于美国北卡罗莱纳大学教堂山分校(The University of North Carolina at Chapel Hill)获战略管理博士学位。在此之前,她在北京大学获得工商管理学士和硕士学位。2006至2012年,谢博士曾在北京大学光华管理学院担任战略管理助理教授。 
谢博士的研究方向包括企业创新创业、互联网转型、海外发展,以及公司治理。她多次承担了国家自然科学基金、教育部、中华全国工商联等重大研究课题,相关研究成果在Strategic Management Journal, Journal of Small Business Management,管理世界,南开管理评论 等国内外顶级期刊上均有发表。 
谢博士为MBA, 本科和研究生教授《创业管理》及《战略管理》等课程,曾邀请王志东、陈宏、朱啸虎等几十位创业者和投资人走进课堂,并带领学生深入和睦家、创新工场、滴滴等企业进行现地教学。她还对大量的创新创业企业进行了深入访谈和案例研究,撰写的《布丁酒店:发现酒店业的蓝海》案例已入选中欧商学院MBA课程案例库开发共享平台。

 

关于我们

北大国家发展研究院BiMBA商学院在国内商学教育里当属翘楚,依国家智库,铸商界领袖。其国际MBA项目是北京首家中外合作MBA,链接全球优质商科教育资源,国际特质鲜明,同时深得北大人文底蕴,独具国家智库高度。

《福布斯》中国最具价值商学院榜单连续多年排名第一 北大+英国名校UCL /欧洲名校Vlerick商学院形成国际名校合作典范 中、英、美、欧名师阵容强大,教学深度结合实践,带学生探索学科前沿话题 “知行合一的MBA课程体系”+丰富的选修方向,培养面向未来的复合型人才 高度与格局:国家高端智库+多领域研究中心 完备的职业发展体系,全球商学院独有“一对一职业导师计划” 

北大国发院目前开设两个国际MBA项目:北京大学—弗拉瑞克商学院MBA以及北京大学—伦敦大学学院MBA项目,均设置全日制MBA和在职MBA,每年秋天开学。北大国发院为19级MBA新生设置了丰富的奖学金,详见这里。

微信群:希望申请MBA项目的朋友,欢迎添加管理员微信号PKUNSD-BiMBA,邀请您加入2019MBA申请咨询群。

【联系我们】
电话:010-62754800
邮箱:admissions@bimba.pku.edu.cn
网址:www.bimba.pku.edu.cn
地址:北京海淀区颐和园路5号北京大学国家发展研究院


分享到: